Åsa Ida Persson
Fotograf: Johannes Helje

Åsa Ida Persson

How to shape the future & create a business beyond time, money & fear

När IdaP började utveckla sin föreläsning var hennes insikt att vi är inne i en ny tid. Teknikens framfart förändrar världen och konsumenten förändras med den.

IdaP, som hon kallas förmedlar sitt budskap på ett proffsigt sätt samtidigt som hon bjuder på sin härliga, lite busiga karisma som bara "är". Eftersom hennes föreläsning innehåller undersökningar kring utmaningar som många företag står inför idag, verkliga case som hon genomfört och varit huvudansvarig för och konkreta lösningar för att nå framtidens konsument så lämnar hon ett fotavtryck av glädje men även eftertänksamhet.

IdaP:s talarstil inspirerar och gör så att inte bara åhöraren skrattar, utan också utmanas och tar med sig nya insikter. Eftersom hennes föreläsning är fylld med erfarenhet ifrån hennes arbetsliv och är i framkant gör det så att åhörarna är ständigt alerta. Många som har hört IdaP tala säger att hennes föreläsningar är som att gå in i framtiden och att hon är innovativ och i framkant. Hennes föreläsningar kryddas med självrannsakan och en parallell personlig historia bland koncern - och ledningsgrupper på några av världens största företag.

Vår tids tekniska framfart medför förändringar. Helt plötsligt har företag en kund och mottagare av sitt budskap där syftet börjar ifrågasättas och där egen personlig utveckling är minst sagt viktig. Kunden börjar få en önskan om att tjäna pengar och vilja att se sig själv; se mig, följ mig! Fokus förskjuts undan för undan. IdaP låter sina åhörare följa med i sin omvärlds – och konsekvensanalys. Hon ger konkreta tips och inspiration till nya kommunikations – och affärsmodeller, som till exempel att börja kommunicera mer holistiskt, långsiktigt och med ett djupt budskap som svarar på frågan – varför? Det är helt enkelt dags att skapa ett högre syfte med sin kommunikation men även affären. Föreläsningen delas in i tre steg.

• STEG 1 - Hennes bakgrund och case.
• STEG 2 - Kartläggning av vår omvärld och vilka utmaningar många företag står för idag.
• STEG 3 - Förslag på lösningar på nya tänkbara affärs - och kommunikationsmodeller för att nå framtidens konsument.

IdaP, är en väletablerad företagare som sedan 2006 samarbetat med multi-nationella bolag som Coca-Cola, P&G, Norwegian, Barncancerfonden, Bredbandsbolaget, Hemköp m fl. Hon är van vid att arbeta på såväl lokal som global nivå. Hennes expertis är kommunikation, affärsutveckling samt att bygga 360°- koncept. Men så hände en olycklig händelse i hennes liv... crash boom bang! Hon var med om en bilolycka och var nära på att dö. IdaP fick en andra chans i livet och hon började ställa sig frågor så som: "Vad är viktigt i livet?", "Vem är jag?", "Vad är jag rädd för?" och viktigast av allt, "Vem vill jag vara, vad vill jag skapa?" Dessa frågor slog henne bokstavligen som ett knytnävsslag i magen. Hon beslöt sig för att använda sin tid och sitt engagemang för att skapa positiv förändring och göra världen till en bättre plats. Sedan 2014 har hon främst ägnat sin tid åt att jobba med The IdaP Groups egenproducerade 360°- koncept, IdaP. Precis som Disney jobbar IdaP med att skapa immateriella rättigheter. I hjärtat av konceptet finns en "storyworld", varifrån det sedan skapas biofilmer, tv-serier, spel, merchandise, en interaktiv story i sociala medier etc. IdaP-konceptet är globalt och målet är att det lanseras 2023/2024.

Pressbilder

Åsa Ida Persson

Åsa Ida Persson

Sök

Använd gärna vår avancerade sökning om ni vill kunna förfina sökningen efter föreläsare

Be om en offert

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2

Be om en offert

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2