Karolina Jonasson & Johanna Liljegren

Karolina Jonasson & Johanna Liljegren

Dina sociala kanaler

Insikter i hur du kan tänka och bygga ditt företags olika sociala plattformar på ett trovärdigt sätt.

Sociala medier ger ett viktigt mervärde till företag, organisationer och kommuner. Du kan till exempel öka din försäljning av att ha en genomtänkt närvaro på Facebook och YouTube. Få en rak och direkt dialog med dina kunder eller kommuninvånare på Facebook. Sprida kunskap och information kring dina produkter eller tjänster på ett enkelt och lättillgängligt sätt för många via Instagram.

Karolina Jonasson och Johanna Liljegren hjälper er med förståelsen kring att bygga sina plattformar trovärdigt och att det kräver en långsiktig och fungerande strategi. Hur du vill eller ska arbeta med sociala medier kan se väldigt olika ut beroende på vilket företag eller verksamhet du driver. Därför är det viktigt att du anpassar dina kanaler efter målgrupp, behov och syfte.

  • Hur ska tilltalet vara?
  • Hur bemöter vi våra följare?
  • Rörligt material eller bara stillbilder och text?
  • Vilken kanal ska göra vad och vilken frekvens på publiceringen är bäst för att nå så många som möjligt?
  • Kan vi producera allt innehåll själva?

Det finns många olika punkter att fundera på och därför skräddarsyr vi föreläsningen utifrån just era behov, mål och visioner. Också kunskapsnivån för föreläsningen kan sättas utifrån befintliga förkunskaper och erfarenheter som ni idag har.

Sven Melander gick från ett begynnande pensionärsliv i Svängsta till att bli en avSveriges största Facebook- och YouTube-profiler, med miljonklick på sina inlägg och nästan 140 000 följare. Hur gick den resan till och vilka strategier ligger bakom succén?

I den här föreläsningen får publiken ta del av historien och resan bakom skådespelaren Sven Melanders Facebooksida och Youtubekanal. Föreläsningen fungerar som en inspirationskälla och bjuder på underhållning, skratt, inspiration och konkreta tips på hur man själv kan tänka kring sina sociala plattformar, både privat eller som företag. Publiken får ta del av hur Svens Facebook-sida formades fram, hur strategierna och tankarna kring följare och kommentarer sett ut och vilka svårigheter och utmaningar som funnits under resan. Föreläsningen varvas med rörliga klipp från Svens Facebook-sida.

Publiken ska efter föreläsningen fått mer kunskap i hur man kan tänka kring;

  • Långsiktighet för sociala medier – hur tänkte vi och vilka mål satte vi upp
  • Målgruppstänk – vilka följer sidan och hur kan man bredda sig
  • Statistik – håll koll på statistiken!
  • Innehåll – jobba med rörlig bild, grafik och musik för att understryka budskap
  • Följare – hur förhåller vi oss till våra följare och deras kommentarer

Pressbilder

Karolina Jonasson & Johanna Liljegren

Karolina Jonasson & Johanna Liljegren

Sök

Använd gärna vår avancerade sökning om ni vill kunna förfina sökningen efter föreläsare

Be om en offert

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2

Be om en offert

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2